Over
Pure emoties van de jaren 1960 en 1970 Op zevenenzestigjarige leeftijd heeft Beckhoff, een autodidactische fotograaf, een indrukwekkend oeuvre gecreëerd, doordrenkt van ongeremde, herkenbare emoties. Na zijn afstuderen aan het Philadelphia College of Textiles and Science in 1968, leidde Beckhoffs interesse in mensen hem ertoe om fotografie te leren op de straten van Philadelphia. Deze portretten documenteren de pure emoties van de beslissende en turbulente jaren 1960 en 1970. Als echte amateurfotograaf worden Beckhoffs beelden gekarakteriseerd door een tastbare verbinding tussen de fotograaf en zijn onderwerpen. Zijn voorkeur voor zwart-wit fotografie, geworteld in traditie, benadrukt het spel van licht en schaduw, waardoor een opvallend gevoel van intimiteit en betekenis in zijn werk ontstaat. Zijn benadering onthult een manier van fotograferen die een hechtere, persoonlijkere band met het onderwerp mogelijk maakt – iets dat steeds zeldzamer en om verschillende redenen vandaag de dag minder goed mogelijk lijkt. Zijn spontane beelden zijn getoond in de Nexus Gallery in New York, en Nikon nodigde hem uit om in Tokio, Japan, te exposeren, evenals in galeries in San Miguel de Allende, Mexico. Meer recentelijk werd hij uitgenodigd door Les Rencontres d’Arles in Frankrijk om deel te nemen aan hun jaarlijkse fotografie-festival. In januari 2025 werden Beckhoffs beelden analoog opnieuw afgedrukt op vervallen films en barytpapier in de TinyGallery in Brussel. Deze afdrukken werden gemaakt met een Leitz vergrootapparaat uit de jaren 1960, waardoor ze een tijdloze kwaliteit en een diepe verbinding met het tijdperk dat ze afbeelden, krijgen.
Fotogalerij (4)