Korea Unboxed: Taste, Glow, Explore

image - Korea Unboxed: Taste, Glow, Explore

Over

Dit evenement markeert de eerste promotie van Koreaans toerisme in Brussel, de hoofdstad van de Europese Unie, en is een gezamenlijke inspanning van organisaties, waaronder het Ministerie van Cultuur, Sport en Toerisme, het Ministerie van Gezondheid en Welzijn, het Ministerie van Landbouw, Voedsel en Plattelandszaken, de Koreaanse Organisatie voor Toerisme, het Koreaanse Instituut voor Gezondheidsindustrieontwikkeling, de Koreaanse Agro-Viskwekerij en Voedselhandelscorporatie, en KOTRA. Dit grootschalige evenement is een samenwerking van diverse Koreaanse organisaties om de lokale uitbreiding en export van diverse Hallyu-culturele inhoud te bevorderen, waaronder Koreaans
toerisme, voedsel en cosmetica. Opmerkelijk is dat dit het eerste festival is dat Koreaans toerisme als hoofdthema heeft, en Korea als een van de meest gewilde reisbestemmingen ter wereld benadrukt.


EXPLORE: Koreaanse Toerisme- en Cultuurervaring


Korea is momenteel een toeristische bestemming van wereldklasse, met niet alleen de bruisende hoofdstad Seoul, maar ook de unieke schoonheid van Jeju Island. Naast deze bekende plekken zijn er vele andere steden in Korea die net zo mooi zijn als juwelen en zeker een bezoek waard zijn. Op dit festival kunnen bezoekers de K-Toerisme Zone verkennen voor interessante informatie over Koreaans toerisme. De K-Toerisme Zone zal vijf belangrijke toeristische steden promoten – Busan, Andong, Gangneung, Jeonju en Mokpo – en een informatiecentrum beheren dat details biedt over reizen naar Korea en werkvakanties, speciaal gericht op Generatie Z. Bezoekers kunnen deelnemen aan programma's gericht op het ontdekken van de diverse attracties in Korea. Een hoogtepunt is de populaire 4-cut photo booth (Photoism), waar bezoekers leuke fotostrips kunnen maken, een
trend die Korea heeft veroverd.


Op het podium in het Koreaanse Cultureel Centrum zullen gedurende twee dagen diverse programma’s plaatsvinden, waaronder interactieve sessies zoals basis Koreaans leren voor reizigers en MBTI-gebaseerde reissuggesties, met persoonlijke aanbevelingen voor must-visit plekken. Er zijn ook activiteiten zoals reisadvies op basis van sterrenbeelden, waarbij bezoekers reisbestemmingen in Korea krijgen die aansluiten bij hun sterrenbeeld. Bezoekers kunnen ook naar het Atelier gaan om unieke Shrinkles sleutelhangers te maken met beroemde bezienswaardigheden uit Korea's meest iconische steden – een onvergetelijk aandenken aan hun ervaring.


GLOW: K-Beauty Beleving


Zodra je het Koreaanse Cultureel Centrum binnenstapt, kunnen bezoekers zich ook onderdompelen
in de wereld van K-beauty via interactieve en hands-on activiteiten. Deelnemers kunnen een persoonlijke kleurenanalyse krijgen, live idol make-up tutorials volgen van professionele artiesten en vijf stand-shops bezoeken voor huidverzorgings- en make-upproducten van Koreaanse merken. Of je nu nieuw bent in K-beauty of al een doorgewinterde fan, dit gebied biedt exclusieve inzichten en toegang tot de laatste trends in Koreaanse schoonheidsproducten.


In de Hanbok Zone kunnen bezoekers zich onderdompelen in het rijke kleermakerserfgoed van Korea. De zone zal de “Hanbok on the Road” Foto Tentoonstelling tonen, met portretten uit een openbare Hanbok fotoshoot, die de elegantie van de traditionele Koreaanse kleding viert. Mensen kunnen ook deelnemen aan een Hanbok-ervaring, waarbij ze de kans krijgen om prachtige Hanbok te dragen en het festivalterrein te verkennen, inclusief Place de la Chapelle, gekleed in traditionele kleding. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de aankoop van een Hanbok, zullen er verkopers op het evenement aanwezig zijn.

 

TASTE: Koreaanse Streetfood


Koreaans eten is wereldwijd enorm populair geworden, gedreven door de Koreaanse golf (Hallyu) en de toenemende aanwezigheid van Koreaanse restaurants wereldwijd. Uit recente onderzoeken blijkt dat ongeveer zes op de tien wereldwijde consumenten het afgelopen jaar een Koreaans restaurant hebben bezocht, met hoge tevredenheid en een sterke bereidheid om terug te keren. De "Place de la Chapelle" zal tot leven komen met authentiek Koreaans streetfood van 12 kraampjes, gerund door verkopers uit heel België. Bezoekers kunnen genieten van heerlijke Koreaanse klassiekers, waaronder knapperige gebakken kip, kimbap en pittige tteokbokki. Grote voedingsbedrijven zoals Samyang, Nongshim en Daesang zullen ook aanwezig zijn met een breed scala aan producten.


Voor een extra bijzondere ervaring kunnen bezoekers zelfs hun eigen Han River-stijl ramen maken, zoals die in Korea wordt genoten, met behulp van een instant ramen-koker. Deze unieke mogelijkheid biedt de kans om de geliefde eetervaring aan de rivier te beleven, midden in het hart van Brussel. De food zone belooft een culinaire reis die de essentie van de levendige Koreaanse eetcultuur vastlegt, en is een must-visit voor fijnproevers.


Deel :
Nog meer evenementen Diverse Activiteiten > Multidisciplinaire festivals
Nog meer evenementen Région de Bruxelles-Capitale - Brussels Hoofdstedelijk Gewest
NIEUWSBRIEF
Abonneer je op onze nieuwsbrief:

Ik schrijf me nu in
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe

Thema's

Uitgaan veiliger en inclusiever maken: Waarom je lid moet worden van de Desperados Dance Club

Uitgaan zou altijd een moment van plezier en ontspanning moeten zijn. Echter, een iVox-onderzoek in opdracht van Wel Jong en Desperados vorig jaar onthulde een verontrustende realiteit: 80% van de Belgen voelt zich soms onveilig wanneer ze uitgaan, en 84% heeft al te maken gehad met ongepast gedrag. Voor evenementorganisatoren en horeca-uitbaters roept deze statistiek een cruciale vraag op: hoe garandeer je een veilige en inclusieve omgeving voor alle klanten?

Vandaag

Meer evenementen vandaag