image - Jaaropleiding: Theater

Over

Het Jaartraject: Theater omvat een creatief en inspirerend programma van 34 lessen en 6 workshops waarin verschillende werkmethodieken, theaterstijlen en acteerdisciplines worden behandeld. Onderwerpen zoals tekstinterpretatie, stemvorming, monoloogleer, gelaat- en lichaamstaal, bewegingsleer, expressie- en improvisatietechnieken komen uitgebreid aan bod.


Daarnaast verruimen we je zelfbewustzijn met psychologische oefeningen, waarbij we de nadruk leggen op de confrontatie met je innerlijke zelf en het toepassen van de verkregen inzichten op de scène.


Hoe kan je het lichaam bewust maken, beheersen en aanwenden om gestalte te geven aan een personage ?

Hoe groei je naar een authenticiteit van spelen dat onvervalst en doorleeft is ? Met andere woorden: Hoe breng je een personage werkelijk tot leven ?


𝙃𝙚𝙩 ‘𝙬𝙤𝙧𝙙𝙚𝙣’, 𝙣𝙞𝙚𝙩 ‘𝙨𝙥𝙚𝙡𝙚𝙣’, 𝙞𝙨 𝙙𝙚 𝙚𝙨𝙨𝙚𝙣𝙩𝙞𝙚 𝙚𝙣 𝙝𝙚𝙩 𝙨𝙩𝙧𝙚𝙫𝙚𝙣 𝙞𝙣 𝙤𝙣𝙯𝙚 𝙡𝙚𝙚𝙧.

𝗪𝗘𝗥𝗞𝗠𝗘𝗧𝗛𝗢𝗗𝗜𝗘𝗞𝗘𝗡
• Tekstinterpretatie, stemvorming en monoloogleer
• Gelaat- en lichaamstaal, beheersing en expressie
• Psychotraining en improvisatietechnieken
• Fysiek theater en bewegingsleer
• De verworven kennis en ervaring uitwerken naar een toonmoment

𝗣𝗥𝗔𝗞𝗧𝗜𝗦𝗖𝗛
Docenten: Jacques De Bock, Dave Wiggers, Anna Tenta
Periode: Van 16 september 2024 t/m 26 mei 2025
Wanneer: Op maandagen van 19:00 tot 21:00
Waar: Fameus | Zirkstraat 36, 2000 Antwerpen

𝗠𝗲𝗲𝗿 𝗶𝗻𝗳𝗼 𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘀𝗰𝗵𝗿𝗶𝗷𝘃𝗲𝗻 

Deel :

Andere evenementen die je zouden kunnen interesseren

Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit

Misatango PALMERI Requiem MOZART

22 nov 23 nov
Concerten Klassiek / Modern / Barok / Klokkenspel
Eglise Saint Jean Berchmans
Etterbeek - Bruxelles
Twee uitzonderlijke koncerten op 22 en 23 november 2024 om 20h15. Georganiseerd door de Badinerie vzw en de CSCO Comité de Soutien aux Chretiens d’Orient.In de majestueuze kerk Sint Jan Berchmans Sint-Michielslaan, 24 1040 Etterbeek Misatango van Martín PALMERI (Misa a Buenos Aires) argentijnse toondichter en pianist. Hij heeft recent een Ouverture en een Offertorium getoondicht voor deze La Misatango, opgedragen aan instrumenten die voor de eerste keer in Belgie gebruikt zijn. Hij zal de pianopartij zelf uitvoeren. Een unieke collaboratie in Belgie.Gerardo AGNESE bandoneon, Martin Palmeri piano, Ensemble van 10 snaarinstrumenten Musical Evasion, Rita MATOS ALVES soliste, LA BADINERIE Gemengd Koor van Louvain-la-Neuve, directie Laendi.“La Misatango werd gecreerd in Buenos Aires op 17 Augustus 1996. Dit werk was geschreven met de bedoeling om aan mijn koren een symphonisch koorwerk aan te bieden, dat ons dichter bij het repertorium van de tango brengt. Inderdaad, in mijn werk met de koren, heb ik vastgesteld hoe moeilijk en complex het is om traditionele tangos door koren te doen interpreteren. Dit werk is dus een eerbetoon aan de koren en de tango. Maar het is ook de vrucht van een spontane productie, als uitkomst van mijn ervaring als koordirigent, pianist, en tango producer...”Martín PALMERIGecreerd in 1996, la Misatango van Palmeri zal betaald zijn met een lang vagevuur voor zijn originaliteit en zijn durf. Maar de zegen van Paus Franciscus, die het prees, en het enthousiasme van het publiek en van de koordirigenten, hebben nieuw leven ingeblazen in het genie van de tango van Martin Palmeri.Het Requiem van Wolfgang Amadeus MOZART in de versie met twee pianos, pauken, solisten en koor. Rita MATOS ALVES soprano, Aveline MONNOYER mezzo, Markus ENNSTHALLER tenor, Charles DEKEYSER basse, Mariano FERRANDEZ et Bernard GUYOT pianistes, Dimitri DUMON pauken, het gemengd koor La Badinerie, onder de directie van LAENDI.Finalisatie door Robert Levin. Toen Mozart stierf op de morgen van 5 December 1791, liet hij het Requiem, zijn laatste meesterwerk, onvoltooid. Minder dan drie maanden later werd de volledige partituur van het Requiem overgedragen aan zijn “anonieme” sponsor. Hoe zou het Requiem voltooid geweest zijn en hoe zou Mozart het afgewerkt hebben, als hij nog in leven was gebleven? Die misteries fascineren de musici sinds meer dan twee eeuwen.In 1960 ontdekte de musicoloog Wolfgang Plath de tot dan toe onbekende schetsen van het Requiem in een collectie van manuscripten van Mozart in de Staatsbibliotheek van Berlijn . Het ging hier duidelijk over “stukjes papier” door Constanze gegeven aan Sussmayer, die door hem niet verder werden doorgeven in zijn haast om de deadline van Februari te respecteren. De meest belangrijke schets toonde aan dat Mozart het Lacrimosa wilde beeindigen met een fuga op de tekst “Amen”.Het was deze laatste aanwijzing die de Harvard musicoloog, Robert Levin, nodig had om zijn eigen bijdrage aan te brengen aan het misterie van het onvoltooid Requiem van Mozart. Als gereputeerde erudiet van Mozart, had Levin meerdere fragmenten van Mozart bijeengebracht, en had zich gespecialiseerd in historische en getrouwe interpretaties van de pianowerken van Mozart. Hij herkende herhalingen van het origineel thema van het Requiem, verborgen in bewegingen volledig toegeschreven aan Sussmayer. Levin leidde hier uit af dat Sussmayer schetsen had, die later verloren zijn gegaan, of verbale instructies van Mozart om zijn compositie te begeleiden. Het misterie van het Requiem van Mozart zal nooit volledig opgelost worden. Maar met zijn geinspireerde en historisch juiste interpretatie heeft Levin een mogelijke oplossing voorgesteld aan de puzzle gesteld door Mozart meer dan twee eeuwen geleden.labadinerie.be 0479 32 65 78https://www.billetweb.fr/requiem-mozart-misa-tango-palmeri&src=agenda
Nog meer evenementen Stages / Cursussen > Podiumkunsten
Nog meer evenementen Antwerpen
NIEUWSBRIEF
Abonneer je op onze nieuwsbrief:

Ik schrijf me nu in
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe

Thema's

Vandaag

Meer evenementen vandaag