Kaaitheater: Cavaliers impurs

image - Kaaitheater: Cavaliers impurs

Over

Latifa Laâbissi en Antonia Baehr hebben dit nieuwe duo opgevat als een reeks heterogene sequenties, een hybride cabaret, een onconventionele collage met een Camp-esthetiek. Twee lichamen van verschillende vormen en maten, op sokken, twee concentraten van beelden en verschillende referenties vermengen hun respectieve vocabulaires. Laâbissi en Baehr verweven hun werelden in nummers die codes in twijfel trekken en grenzen doen vervagen - beurtelings buikdansers, minimalistische clubbers, cabarettrainers, een Laurel en Hardy komedieduo, een punkband zonder gitaren, cowboytrainers en anatomisten van het onreine.
De reusachtige kartonnen doos van decorontwerper Nadia Lauro doet tegelijkertijd dienst als schuilplaats, rekwisiet, podium en toneel. Als getuigen van een gefragmenteerde moderniteit onderzoeken hun lichamen brokstukken, herschikken ze houdingen, samplen ze symbolen, zingen ze gesaboteerde hymnes en ontwrichten ze verklaringen.
Latifa Laâbissi vermengt genres, reflecteert en herdefinieert formats en probeert met haar werk een meervoudig offfield op de scène te brengen; een antropologisch landschap waar verhalen, figuren en stemmen zijn uitgesneden en waar de tekens van de tijd doorheen sijpelen. Kaaitheater presenteerde haar stukken Adieu et Merci en de performance/ritueel La Nuit Tombe Quand Elle Veut, die ze samen met Marcelo Evelin creëerde.
Antonia Baehr is een performancekunstenaar, filmmaker en beeldend kunstenaar. Als choreograaf onderzoekt ze de fictie van de alledaagse performance en de fictie van het theater, aan de grenzen van wat ons definieert als mens.
concept and performance Antonia Baehr & Latifa Laâbissi concept and realisation visual installation Nadia Lauro music and sound design Carola Caggiano light design Eduardo Abdala realisation visual installation Marie Maresca, Charlotte Wallet vocal coach Dalila Khatir figures Antonia Baehr, Latifa Laâbissi & Nadia Lauro production and administration Fanny Virelizier, Damien Krempf
Deel :

Andere evenementen die je zouden kunnen interesseren

Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit

Misatango PALMERI Requiem MOZART

22 nov 23 nov
Concerten Klassiek / Modern / Barok / Klokkenspel
Eglise Saint Jean Berchmans
Etterbeek - Bruxelles
Twee uitzonderlijke koncerten op 22 en 23 november 2024 om 20h15. Georganiseerd door de Badinerie vzw en de CSCO Comité de Soutien aux Chretiens d’Orient.In de majestueuze kerk Sint Jan Berchmans Sint-Michielslaan, 24 1040 Etterbeek Misatango van Martín PALMERI (Misa a Buenos Aires) argentijnse toondichter en pianist. Hij heeft recent een Ouverture en een Offertorium getoondicht voor deze La Misatango, opgedragen aan instrumenten die voor de eerste keer in Belgie gebruikt zijn. Hij zal de pianopartij zelf uitvoeren. Een unieke collaboratie in Belgie.Gerardo AGNESE bandoneon, Martin Palmeri piano, Ensemble van 10 snaarinstrumenten Musical Evasion, Rita MATOS ALVES soliste, LA BADINERIE Gemengd Koor van Louvain-la-Neuve, directie Laendi.“La Misatango werd gecreerd in Buenos Aires op 17 Augustus 1996. Dit werk was geschreven met de bedoeling om aan mijn koren een symphonisch koorwerk aan te bieden, dat ons dichter bij het repertorium van de tango brengt. Inderdaad, in mijn werk met de koren, heb ik vastgesteld hoe moeilijk en complex het is om traditionele tangos door koren te doen interpreteren. Dit werk is dus een eerbetoon aan de koren en de tango. Maar het is ook de vrucht van een spontane productie, als uitkomst van mijn ervaring als koordirigent, pianist, en tango producer...”Martín PALMERIGecreerd in 1996, la Misatango van Palmeri zal betaald zijn met een lang vagevuur voor zijn originaliteit en zijn durf. Maar de zegen van Paus Franciscus, die het prees, en het enthousiasme van het publiek en van de koordirigenten, hebben nieuw leven ingeblazen in het genie van de tango van Martin Palmeri.Het Requiem van Wolfgang Amadeus MOZART in de versie met twee pianos, pauken, solisten en koor. Rita MATOS ALVES soprano, Aveline MONNOYER mezzo, Markus ENNSTHALLER tenor, Charles DEKEYSER basse, Mariano FERRANDEZ et Bernard GUYOT pianistes, Dimitri DUMON pauken, het gemengd koor La Badinerie, onder de directie van LAENDI.Finalisatie door Robert Levin. Toen Mozart stierf op de morgen van 5 December 1791, liet hij het Requiem, zijn laatste meesterwerk, onvoltooid. Minder dan drie maanden later werd de volledige partituur van het Requiem overgedragen aan zijn “anonieme” sponsor. Hoe zou het Requiem voltooid geweest zijn en hoe zou Mozart het afgewerkt hebben, als hij nog in leven was gebleven? Die misteries fascineren de musici sinds meer dan twee eeuwen.In 1960 ontdekte de musicoloog Wolfgang Plath de tot dan toe onbekende schetsen van het Requiem in een collectie van manuscripten van Mozart in de Staatsbibliotheek van Berlijn . Het ging hier duidelijk over “stukjes papier” door Constanze gegeven aan Sussmayer, die door hem niet verder werden doorgeven in zijn haast om de deadline van Februari te respecteren. De meest belangrijke schets toonde aan dat Mozart het Lacrimosa wilde beeindigen met een fuga op de tekst “Amen”.Het was deze laatste aanwijzing die de Harvard musicoloog, Robert Levin, nodig had om zijn eigen bijdrage aan te brengen aan het misterie van het onvoltooid Requiem van Mozart. Als gereputeerde erudiet van Mozart, had Levin meerdere fragmenten van Mozart bijeengebracht, en had zich gespecialiseerd in historische en getrouwe interpretaties van de pianowerken van Mozart. Hij herkende herhalingen van het origineel thema van het Requiem, verborgen in bewegingen volledig toegeschreven aan Sussmayer. Levin leidde hier uit af dat Sussmayer schetsen had, die later verloren zijn gegaan, of verbale instructies van Mozart om zijn compositie te begeleiden. Het misterie van het Requiem van Mozart zal nooit volledig opgelost worden. Maar met zijn geinspireerde en historisch juiste interpretatie heeft Levin een mogelijke oplossing voorgesteld aan de puzzle gesteld door Mozart meer dan twee eeuwen geleden.labadinerie.be 0479 32 65 78https://www.billetweb.fr/requiem-mozart-misa-tango-palmeri&src=agenda

Andere evenementen Theater / Spektakels

Arthur Decock BIECHT

21 nov 2024
Theater / Spektakels Performances
CC De Werf
Aalst - Flandre Orientale
een schreeuw om hulp BIECHT is een oerklank in de vorm van een intense monoloog. Een poging om depressie om te zetten in woorden, zo eerlijk, chaotisch en wanhopig mogelijk. Alsof je een springveer uitrekt tot een metalen draadje. Of gewoon een moment om even te horen: ge zijt niet alleen. Veel mensen voelen zich slecht. En dat is oké. Maar het is godverdomme moeilijk. Aalstenaar Arthur Decock (1998) maakte met BIECHT het eerste deel van VIERLUIK, een reeks voorstellingen waarin de vier grote e
Nog meer evenementen Theater / Spektakels

Andere evenementen Région de Bruxelles-Capitale - Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Wetenschapsfestival Brussel24 nov 2024
Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit

Wetenschapsfestival Brussel

24 nov 2024
Uitstappen / Ontdekkingen / Patrimonium Opendeurdagen
MuntPunt
Bruxelles - Bruxelles
Zin in een dag vol avontuur, verrassingen en ontdekkingen voor jong én oud? Op de Dag van de Wetenschap toveren we Muntpunt om tot een plek waar wetenschap tot leven komt! Bouw met Lego mee aan een klimaatbestendige stad, laat een wetenschappelijke tattoo zetten, ontrafel de geheimen van artificiële intelligentie of bevrijd professor X-Ray uit onze escape room. Ga op onderzoek en ontdek hoe leuk wetenschap kan zijn!
Nog meer evenementen Région de Bruxelles-Capitale - Brussels Hoofdstedelijk Gewest
NIEUWSBRIEF
Abonneer je op onze nieuwsbrief:

Ik schrijf me nu in
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe

Thema's

Vandaag

Meer evenementen vandaag