Over
60 min.
in het Engels
Waarschuwing: harde en chaotische geluiden
Een voorstelling over de doden en het ontdekken van nieuwe geluiden, over mediums, over de gesprekken die plaatsvinden te midden van luide muziek en de (gemiste) ontmoetingen waarin we elkaar soms niet begrepen.
bio
Carolina Mendonça is een choreograaf, performer en dramaturg. Ze behaalde een master in de Choreografie en Performance aan de Duitse Universiteit van Gießen en studeerde af in Performing Arts aan de Braziliaanse ECA (Escola de Comunicações e Artes). Haar meest recente voorstellingen zijn 'Zones of Resplendence' (2023), 'Sirens' (2021), 'Pulp-History as a Warm Wet Place' (2018), 'a useless land' (2018) in samenwerking met Catalina Insignares en 'We, the Undamaged others' (2017). Als dramaturge werkt ze onder andere samen met Carolina Bianchi, Marcelo Evelin, Marcela Santander en Dudu Quintanilha.
http://instagram.com/carolmendonca
Catalina Insignares is een Colombiaanse choreografe die in Brussel woont. Ze doet onderzoek naar hoe je met zintuiglijke en fictieve elementen kan communiceren met het onzichtbare. Haar werk omvat onder andere een dansduet van enkele weken ('us as a useless duet', 2015), een voorleessessie voor slapende lichamen ('useless land', 2017), en oefeningen die ons helpen voelen en begrijpen hoe we verbonden zijn met de doden ('landscapes of the dead', 2019; 'to know the vultures so well', 2022). Catalina gaat langdurige samenwerkingen aan voor choreografie, dramaturgie, lesgeven en voorstellingen, zoals onder andere met Else Tunemyr, Miriam Corretta Schulte, Caroline Creutzburg, Émilia GIudicelli, Zuzana Zabkova, Joana Tischkau, Tino Sehgal en Simone Truong.
http://instagram.com/rubiolainsignares
credits
—
Creation & performance: Carolina Mendonça & Catalina Insignares
Sound collaboration: Edy Giraldo