Over
In A Day is a Hundred Years verweeft hij het verhaal van Decoratelier, zijn atelier in Brussel, met dat van Decorateliers conciërge Barry Ahmad Talib, een kunstenaar uit Sagale, Guinee. Jozef deelt zijn atelier al met Barry sinds 2019. En voor A Day is a Hundred Years, deelde hij ook zijn werk door duizenden bladeren uit stof te knippen voor Barry’s boomsculpturen. Tijdens deze gedulds- en tijdsintensieve bezigheid creëerden hun gesprekken een soort fusie tussen Sagale en Brussel. Een plek die hier noch daar is, maar ergens tussenin. Met de façade van Decoratelier centraal vooraan op het podium, dramatiseert A Day is a Hundred Years de bemiddeling tussen open en dicht, privé en publiek, die een vitale rol speelt in onze stedelijke interacties. Door traditionele theatertechnieken, zoals perspectief-illusies, te combineren met een draaiend podium en met een cast die vooral uit technici bestaat, ontstaat een ruimte die toelaat om voortdurend van perspectief te veranderen. Binnen deze immer shiftende blik ontspint de voorstelling zich tot een stedenbouwkundig plan in de vorm van een eenvoudige fabel.