Ook al spelen de eerste twee kortfilms zich niet af in Tijuana, toch zijn ze bepalend voor de daarop volgende films die daar zijn gedraaid. In “Emilio” is de flamencozanger louter en alleen de vertolker van een geloof. In “Pittbull Carnaval”, zijn eerste film in Mexico, verklaren de verstrengeling van tederheid en wreedheid die hem zo nauw ter hart gaat, alsook de “gewoonheid van beestachtigheid” waarom hij verliefd is geworden op dit land. “Tijuana Jarretelle” brengt erotische abstractie en een verhaal over de antichrist samen, terwijl "Topo y Wera" ons onderdompelt in het sublieme maar tragische liefdesverhaal van twee Mexicaanse gedeporteerden die proberen te overleven dankzij zakkenrollen en gokautomaten.
• EMILIO
JEAN-CHARLES HUE, 2000, FR, VIDEO, ES OV FR OND, 6’
JEAN-CHARLES HUE, 2006, FR, VIDEO, ES OV FR & ENG OND, 34’
JEAN-CHARLES HUE, 2011, FR, VIDEO, ES OV FR OND, 10’
JEAN-CHARLES HUE, 2018, FR, VIDEO, ES OV FR & ENG OND, 48’