Over
De twee personages zijn aangesloten aan het stopcontact. Slechts een paar meter scheiden hen. Arsen speelt met een elastiekje en kletst met Fanfan over van alles en nog wat. Het elastiekje schiet los. Fanfan haast zich beleefd om het op te rapen en verbreekt daarbij per ongeluk de verbinding... en sterft op slag.
Maar dit tragische einde is nog maar het begin. Het begin van een vervolg vol humor, magie, nieuwe verbindingen en nieuwe verbroken verbindingen, personages die in de toekomst kijken en het verleden kennen, surrealisme en ruimtebeelden. En onderweg spelen Arsen & Fanfan ondeugend met vergankelijkheid, sterfelijkheid en «plots is er niets meer».
Kunst is spel en spel is kunst. Geconfronteerd met de eindigheid van ons bestaan en van het hele universum, lijkt het vinden van betekenis voor Simon Thomas alleen mogelijk via kunst en spel. En humor, want humor is ook een spel. En een kunst.
Simon Thomas is een opkomende talent in Franstalig België en staat bekend om zijn cartooneske universum dat flirt met het absurde. Het is een wereld waarin de regels van communicatie vaak abrupt worden doorbroken, weg van het realisme om het ludieke en het vreemde te omarmen en zo de mensheid in een nieuw licht te plaatsen - en het publiek vrij te laten om zelf hun weg te vinden, tussen lach en emotie. Sinds Char d’assaut en Should I stay or should I stay, or Stanley: small choice in rotten apples, heeft hij een kleurrijk en ongewoon oeuvre opgebouwd waarin de regels van de werkelijkheid worden teruggedrongen.
Coproductie Théâtre National Wallonie-Bruxelles