Je kent Buck Meek vast als gitarist van Big Thief, maar hij is ook een begenadigd soloartiest. Zijn folk ballads vinden veel inspiratie in country, en met zijn Texaans accent als extra troef creëert hij moeiteloos de sfeer van de uitgestrekte, verlaten vlaktes van zijn geboorteland.
‘Two Saviors’, het tweede full album van Buck Meek, werd opgenomen in New Orleans tijdens het heetste deel van het jaar. Met Andrew Sarlo (die onder meer werkte met Big Thief, Nick Hakim en Bon Iver) achter de knoppen, werd de plaat volledig opgenomen live op een 8-track bandrecorder, met enkel dynamische microfoons en zonder koptelefoons. De opnames vonden plaats in een Victoriaans herenhuis vlakbij de Mississippi, waar Meek en zijn band gebruik maakten van de technische beperkingen van de locatie om elke opname de levendige, intuïtieve en menselijke energie van een eerste opname mee te geven.
Het resultaat is een album dat overkomt als een bekentenis, vol veerkracht en betovering, dat geen ruimte laat voor zekerheid maar straalt van spontaniteit en authenticiteit.
En résulte un album qui apparaît comme une confession de résilience et d’enchantement, qui ne laisse aucune place à la certitude mais qui brille de spontanéité et d’authenticité. Des compositions qui seront à retrouver en live au Botanique.
Germaine Dunes heeft altijd haar eigen nummers geschreven. Haar atypische carrièrepad leidde haar naar verschillende beroepen: nadat ze de kunstacademie twee keer had verlaten, werkte ze als archeologe, ging ze daarna aan de slag bij ESA om te werken aan de ontwikkeling van ruimtestations, om daarna bij CERN terecht te komen, waar ze neutronen van verre sterrenstelsels verzamelde in een ijsgrot op de top van de Matterhorn in Zwitserland.
Na een mislukte poging om sciencefiction schrijfster te worden, verhuisde Germaine van haar geboorteplaats Amsterdam naar Los Angeles, en bracht ze de pandemie door met het schrijven en opnemen van haar eerste album, ‘Midnight Game’. Het was een proces van ontdekking, geworteld in vreugde, avontuur, wetenschap en fictie. Daarbij trok ze het hele creatieve proces naar zich toe, van geluidstechnicus tot producer, en maakte ze het album thuis en in een hut in de Sonic Ranch Studio in de woestijn van West-Texas.