Wanneer je je laat inspireren door de nineties kan je sound veel richtingen uitgaan. Gelukkig voor ons luisterde het trio Annabel Lee vooral naar bands als The Cranberries, Hole en Pixies. Dat heeft geleid tot een rijke rocksound die heen en weer dreunt tussen garage pop en indie pop; denk aan Wet Leg of Courtney Barnett, maar dan Belgisch. Live is Annabel Lee één en al energie, waardoor de band ook in Frankrijk al heel wat fans bij won. In 2020 kregen we debuutplaat ‘Let the kid go’, een album vol persoonlijkheid en lef. Volgend jaar verwachten we de opvolger met groot enthousiasme, want die plaat staat volledig in het teken van de intense live-energie waar de band ondertussen garant voor staat.
marcel is een carnavelske geest die graag veel lawaai maakt door mensen teder over de wang te aaien, als een kreupele kat met cimbalen aan zijn staart. Ondraaglijk, maar, vreemd genoeg, sympathiek. Hun muziek heeft evenveel te danken aan Jonathan Richman als aan Steven Gerrard, aan de verwrongen gitaren van Sonic Youth als aan de Duitse expressionistische schilderkunst, aan de dwaze cartoons van hun tienerjaren als aan pre-socratische filosofie. Hoe dat dan precies klinkt? Als een compleet wanordelijke mix van rock’n’roll, post-punk, grunge, noise en indie. Het is een trip door 50 jaar muziekgeschiedenis, maar door de ogen (of oren) van hedendaagse muzikanten die er een (on)samenhangend, heerlijk zooitje van maken.
Als finalist van de wedstrijd ‘Du F dans le Texte’ 2022 sleepte GROS COEUR opnamesessies, residentiedagen en prestigieuze concerten in de wacht. Met hun bijtende melodieën en exotische grooves zorgen ze bij elk optreden voor rokerige dansvloeren en gesmolten versterkers. Binnenkort keert de band terug naar Botanique, dus maak je maar op voor psychedelische watervallen en oceanen van liefde!