Flavien Berger heeft lak aan genres, of aan traditionele manieren van muziek componeren. Naast simpele computerprogramma’s gebruikte de Fransman zelfs een PlayStation 2 om zijn eerste nummers te creëren. Die voorliefde voor elektronica is gebleven, maar Berger combineert dat met de erfenis van het Franse chanson om een geheel eigen soort popmuziek te creëren. Misschien komt de term dream pop nog het dichtst in de buurt, want bij de muziek van Flavien Berger verlies je jezelf in een dagdroom waar het heerlijk vertoeven is. Je zweeft er tussen de jaren ‘80 en de nabije toekomst met zijn hoogtechnologische vernieuwingen. In maart verschijnt Flaviens langverwachte nieuwe album 'Dans cent ans'. Reis je mee?
Na tien jaar deel uitmaken van bands als Lucy Lucy, Paon en Sonnfjord voelde het een beetje alsof Aurel zichzelf vergat. Als prille dertiger leek het ideale moment dan ook gekomen om zichzelf terug op de voorgrond te plaatsen, zowel in de studio als op het podium. Het is een moedige stap, zeker wanneer de wereld nog op de terugweg is na een pandemie. Maar de muziek van Aurel is gemaakt voor een maatschappij die, na gedwongen opgesloten te zitten, opnieuw stapvoets de buitenwereld gaat ontdekken. De muziek van Aurel is dansmuziek voor een dansfeestje met jezelf, of de soundtrack voor het herontdekken van het sociaal leven. Dat mag je soms zelfs letterlijk nemen. Eerder dit jaar verscheen single ‘Vingtvingt’, waarop Aurel samen met rapper Veence Hanao terugblikt op het moeilijkste jaar uit de recente geschiedenis, en voorzichtig hoop durft uit te spreken vanuit een moment waarop die amper te vinden was. Het laat een artiest horen met een ruime blik op de maatschappij, en op de toekomst, iets wat perfect de sound van Aurel omvat.