Agenda: Expo's met schilderijen Oost-Vlaanderen

Agenda met evenementen

FILTRES
Filtre par types
TOUS
Architectuur
Expo over grafische kunst
Biennale / Triennale
Design
Galerij
Permanente expo
Schilderijen
Foto's
Sculpturen
Verschillende technieken
Virtueel / Visueel / Audio Interactive
Vernissage
Varia
Filtre par indicateurs
Speciaal voor kinderen
Speciale gezinnen
Speciale studenten
Article 27
Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit
Doven en slechthorenden
Filteren
CALENDRIER
Calendrier
3 evenement(en) gevonden (1 tot 50)
Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit

Misatango PALMERI Requiem MOZART

22 nov 23 nov
Concerten Klassiek / Modern / Barok / Klokkenspel
Eglise Saint Jean Berchmans
Etterbeek - Bruxelles
Twee uitzonderlijke koncerten op 22 en 23 november 2024 om 20h15. Georganiseerd door de Badinerie vzw en de CSCO Comité de Soutien aux Chretiens d’Orient.In de majestueuze kerk Sint Jan Berchmans Sint-Michielslaan, 24 1040 Etterbeek Misatango van Martín PALMERI (Misa a Buenos Aires) argentijnse toondichter en pianist. Hij heeft recent een Ouverture en een Offertorium getoondicht voor deze La Misatango, opgedragen aan instrumenten die voor de eerste keer in Belgie gebruikt zijn. Hij zal de pianopartij zelf uitvoeren. Een unieke collaboratie in Belgie.Gerardo AGNESE bandoneon, Martin Palmeri piano, Ensemble van 10 snaarinstrumenten Musical Evasion, Rita MATOS ALVES soliste, LA BADINERIE Gemengd Koor van Louvain-la-Neuve, directie Laendi.“La Misatango werd gecreerd in Buenos Aires op 17 Augustus 1996. Dit werk was geschreven met de bedoeling om aan mijn koren een symphonisch koorwerk aan te bieden, dat ons dichter bij het repertorium van de tango brengt. Inderdaad, in mijn werk met de koren, heb ik vastgesteld hoe moeilijk en complex het is om traditionele tangos door koren te doen interpreteren. Dit werk is dus een eerbetoon aan de koren en de tango. Maar het is ook de vrucht van een spontane productie, als uitkomst van mijn ervaring als koordirigent, pianist, en tango producer...”Martín PALMERIGecreerd in 1996, la Misatango van Palmeri zal betaald zijn met een lang vagevuur voor zijn originaliteit en zijn durf. Maar de zegen van Paus Franciscus, die het prees, en het enthousiasme van het publiek en van de koordirigenten, hebben nieuw leven ingeblazen in het genie van de tango van Martin Palmeri.Het Requiem van Wolfgang Amadeus MOZART in de versie met twee pianos, pauken, solisten en koor. Rita MATOS ALVES soprano, Aveline MONNOYER mezzo, Markus ENNSTHALLER tenor, Charles DEKEYSER basse, Mariano FERRANDEZ et Bernard GUYOT pianistes, Dimitri DUMON pauken, het gemengd koor La Badinerie, onder de directie van LAENDI.Finalisatie door Robert Levin. Toen Mozart stierf op de morgen van 5 December 1791, liet hij het Requiem, zijn laatste meesterwerk, onvoltooid. Minder dan drie maanden later werd de volledige partituur van het Requiem overgedragen aan zijn “anonieme” sponsor. Hoe zou het Requiem voltooid geweest zijn en hoe zou Mozart het afgewerkt hebben, als hij nog in leven was gebleven? Die misteries fascineren de musici sinds meer dan twee eeuwen.In 1960 ontdekte de musicoloog Wolfgang Plath de tot dan toe onbekende schetsen van het Requiem in een collectie van manuscripten van Mozart in de Staatsbibliotheek van Berlijn . Het ging hier duidelijk over “stukjes papier” door Constanze gegeven aan Sussmayer, die door hem niet verder werden doorgeven in zijn haast om de deadline van Februari te respecteren. De meest belangrijke schets toonde aan dat Mozart het Lacrimosa wilde beeindigen met een fuga op de tekst “Amen”.Het was deze laatste aanwijzing die de Harvard musicoloog, Robert Levin, nodig had om zijn eigen bijdrage aan te brengen aan het misterie van het onvoltooid Requiem van Mozart. Als gereputeerde erudiet van Mozart, had Levin meerdere fragmenten van Mozart bijeengebracht, en had zich gespecialiseerd in historische en getrouwe interpretaties van de pianowerken van Mozart. Hij herkende herhalingen van het origineel thema van het Requiem, verborgen in bewegingen volledig toegeschreven aan Sussmayer. Levin leidde hier uit af dat Sussmayer schetsen had, die later verloren zijn gegaan, of verbale instructies van Mozart om zijn compositie te begeleiden. Het misterie van het Requiem van Mozart zal nooit volledig opgelost worden. Maar met zijn geinspireerde en historisch juiste interpretatie heeft Levin een mogelijke oplossing voorgesteld aan de puzzle gesteld door Mozart meer dan twee eeuwen geleden.labadinerie.be 0479 32 65 78https://www.billetweb.fr/requiem-mozart-misa-tango-palmeri&src=agenda

F.I.O.P.N.

10 nov 22 dec
Tentoonstellingen Schilderijen
Galerie Tatjana Pieters
Gent - Flandre Orientale
Wij zijn verheugd u welkom te heten bij ‘f.i.o.p.n.’, de tweede solo-expositie van Brian Harte in de galerie. De titel van de tentoonstelling geeft geen aanwijzingen over de inhoud, wat goed past bij deze nieuwe verzameling schilderijen op papier en canvas.
Doven en slechthorenden

Timeless noise

Elke zaterdag en zondag van 14:00 tot 18:00
Tentoonstellingen Schilderijen
Art Gallery The Painted Performance
Merelbeke - Vlaams Gewest
Timeless noise: Tussen de eigenlijke waarneming van de realiteit en de weergave er van wordt er iets gecreëerd, waar weinigen bij stilstaan: steeds zal een vorm van ruis aanwezig zijn….hoe nietig ook, zelf onmerkbaar, maar hij is er zelfs wanneer de fotografie hem met de modernste middelen tracht te reduceren.

Pop Art In Italië in de jaren '70: Em. Tadini, Keizo & Friends: - Verkoopstentoonstelling

Elke zondag van 10:00 tot 12:00 / vrijdag en zaterdag van 10:00 tot 12:00 van 14:00 tot 18:00 / donderdag van 14:00 tot 18:00 van
Tentoonstellingen Schilderijen
Galerie St-John
Gent - Flandre Orientale
I t a l i a n P o p A r t a r o u n d 1 9 7 0 . In the 1960’s and 1970’s Italy was booming. Its cars were great, its design breathtaking, its movies were even better. Italian songs were hits, fashion was Italy and vice versa, and everybody started to eat pasta. Also in art, things were moving ! Milan and Rome became hotbeds of new art. Artists were ready for something completely different and one could argue that the (r)evolution of modern art in Europe after 1960 has started i
3 evenement(en) gevonden (1 tot 50)